Spiga
View technorati.com

LEMAH ZAKAR DAN MATI PUCUK



SEDIH,KECEWA,HAMPA bukan? Itulah rintihan batin yang sering kami dengar dari lelaki-lelaki "MALANG" ini. Ingat, bukan lelaki di Malaysia sahaja menghadapi masalah-masalah ini malah di seluruh dunia! Sama ada lelaki berkulit putih, gelap atau sawo matang semuanya tidak dapat melarikan diri dari permasalahan di atas.

Lebih pedih dan perit lagi apabila membaca Laporan Albert Kinsey yang menyatakan bahawa, 67% wanita di Amerika TIDAK BERPUAS HATI dengan saiz alat kelamin pasangan mereka.

Lebih tragis lagi, 98% wanita di Amerika, mengaku berlaku CURANG kepada pasangan mereka disebabkan oleh faktor kelemahan atau ketidak bolehan pasangan mereka ( lelaki le tu ) MEMUASKAN NAFSU SEKS mereka di ranjang.

Rata-rata mereka MENYALAHKAN lelaki kerana 'ketidak upayaan' itu menyebabkan mereka mencari alternatif lain (CURANG)

Tidak dapat dinafikan dalam zaman cyber sekarang wanita lebih 'demanding' dalam soal seksual disebabkan pengetahuan seks bukanlah rahsia lagi (atau rahsia dalam kelambu kata orang tua dulu-dulu). Ramai wanita mengambil sikap lebih terbuka dalam mempelajari bab-bab ini dan lebih berpengetahuan. Mereka tahu apa yang mereka inginkan dan mengetahui hak-hak mereka di dalam hubungan seks. Mereka juga ingin menikmati kenikmatan seks sama seperti lelaki.

Tetapi malangnya hajat mereka tidak kesampaian! Suami syok sendiri manakala si isteri terkulat-kulat makan hati! Nak tahu apa jadi? Lama-kelamaan wanita akan mula merasa bosan, kecewa, sakit hati, sedih dan perasaan-perasaan ini akan menyebabkan mereka menjadi dingin di dalam hubungan seks.

Maka terjadilah dialog sebegini:
Suami: "ayang...abg nak ehem,ehem"
Isteri: Tak naklah bang ayang penat..

Aha! Bagaimana? pernah mendengar dialog sebegini? atau ia pernah terjadi kepada ANDA? Setiap malam meminta-minta tapi asyik kena REJECT saja!
Kajian menunjukkan wanita yang mendapat kepuasan seks tidak akan menolak malah mereka merasa seronok melakukannya.
Atau ANDA akan menarik nafas lega dan berkata, "isteri aku OK je, tak pernah merunggut atau menolak pun bila diajak bersama". Tunggu dulu! Adakah anda betul-betul yakin isteri ANDA benar-benar berpuas hati?

Cuba baca pengakuan wanita-wanita di dalam satu lagi kajian yang dijalankan di Amerika. "Sebenarnya mereka terlalu menyintai pasangan mereka (lelaki) sehingga mereka sanggup berlakon (berpura-pura klimaks dan tidak menolak atau merungut) untuk memberi sokongan psikologi dan bersimpati di atas kelemahan suami mereka di ranjang". Namun KENYATAANNYA mereka mengakui merasa amat KECEWA TIDAK BERPUAS HATI KERANA KEHENDAK SEKS MEREKA TIDAK DI PENUHI dan ada yang MENGALAMI TEKANAN,GANGGUAN EMOSI...STRESS

FAKTA PENTING: Mengikut kajian rambang yang dilakukan di negara membangun, 25% wanita berpura-pura mencapai klimaks dan pastinya bilangan wanita Malaysia mungkin lebih dari itu bukan luar biasa. (Dr. Hj Ismail Bin Tambi, Pakar Kesihatan Reproduktif Dan Seksual)

AWAS! Jangan biarkan perkara ini berlanjutan dan mangancam kebahagian ANDA suami isteri. Ketahui dan pelajari cara-cara untuk menjadi lelaki berkualiti HEBAT segera!

Syarat utama menuju kebahagian perkahwinan ialah melalui mencapai potensi seksual atau kemampuan seks yang didambakan. Ia merupakan syarat paling utama. Kemampuan seks seorang suami memegang peranan penting dalam usaha membina kerukunan dan kebahagiaan rumahtangga. Sebaliknya kehancuran rumahtangga yang disebabkan kerana tiadanya potensi seksual suami berpunca setelah adanya perjuangan yang memberikan hak dan peranan yang sama pada wanita dalam bidang seks.

Mati pucuk adalah cacat seks yang mengakibatkan seseorang tidak mempunyai keupayaan untuk bersetubuh. Mati pucuk ini merupakan kecacatan yang serius iaitu boleh menghancurkan perkahwinan kerana pasangan tidak dapat menghasilkan keturunan.

Orang lelaki yang tidak mampu melaksanakan persetubuhan disebut impoten apabila batang zakarnya lembik. Kalau dalam bahasa Arab disebut “Unnah” atau dalam bahasa kita sebagai “mati pucuk” pada batang zakarnya.

Hendaklah dibezakan antara impoten dan lemah zakar. Impoten adalah orang yang tidak mampu melakukan persetubuhan di mana batang zakarnya lemah, tidak boleh berdiri. Tetapi ia tetap mempunyai nafsu berahi yang amat besar. Sedang orang yang lemah zakar adalah orang yang mempunyai potensi seksual namun ia dingin sekali nafsunya untuk berhubung kelamin.

Dalam hal ini terdapat tingkat kemampuan seks, iaitu ada orang yang potensi seksualnya sederhana sahaja. Ada yang potensi seksual sangat besar dan ada pula yang sangat dingin.

Impotensi dapat dibahagikan kepada dua kategori iaitu:
MATI PUCUK
Mati pucuk organik disebabkan oleh sesuatu penyakit dalam badan ataukerana gangguan jasmaniah.

LEMAH ZAKAR
Lemah zakar bererti tiadanya kesanggupan melakukan seks akibat gangguan mental.

Sebab-sebab mati pucuk organik antara lain adalah disebabkan berikut:
Setiap penyakit yang mempengaruhi bahagian kelamin seperti radang pada bahagian kelamin internal, kelenjar prostat yang lembik dan membengkak, bahagianvesicula seminalis di mana terdapat semen disimpan, tumor

Penyalahgunaan ubat-ubatan, alkohol, bius dan nikotin rokok dan sejenisnya Menyebabkan merosotnya daya seks.
Tekanan darah yang rendah dan penyakit kencing manis, boleh menjadikan seseorang mati pucuk.
Gaya hidup seseorang yang tidak sihat sejak lahir walaupun ini jarang berlaku adalah sebab terjadinya mati pucuk organik.
Umur tua juga akan mempengaruhi kemampuan untuk melakukan hubungan kelamin sama ada boleh atau tidak.
Kebiasaan masturbasi (melancap) ie. Memuaskan nafsu seks dengan tangan akan menyebabkan mati pucuk.
Keletihan yang berlarutan juga menyebabkan mati pucuk.

Coitus interuptus atau persetubuhan terputus boleh menyebabkan seseorang mati pucuk. Cara ini menimbulkan radang pada vesikula seminalls.
Kesihatan yang terganggu berpunca dari penyakit-penyakit yang berkaitan dengan darah, jantung atau ginjal pun boleh mengurangi dorongan seks yang akhirnya berubah menjadi mati pucuk.

LEMAH ZAKAR DISEBABKAN OLEH:
Takut kalau isteri hamil merupakan sebab yang menyebabkan impotensi.
Orang yang bersetubuh dengan disertai rasa takut mendapat anak akanmenyebabkan daya ereksi menjadi lemah.
Rasa jijik dari salah satu pihak boleh melenyapkan dorongan seksual suami.
Mengalami tekanan hidup seperti rugi dalam perniagaan, tekanan dan kegelisahamengenai pekerjaan mengganggu daya keinginan seks.
Rasa takut, muak dan bimbang dapat menurunkan daya keinginan seks.
Pada dasarnya gangguan mental adalah punca berlakunya lemah zakar.

Lelaki yang lemah zakar alat kelaminnya kelihatan normal. Tetapi tetapi batang penisnya tidak dapat bereksi sehingga tidak dapat menembus di dalam liang faraj waktu bersetubuh. Hal ini seterusnya boleh mengakibatkan gangguan jiwa.

Mati pucuk dan lemah zakar adalah dikategorikan sebagai suatu penyakit. Maka hendaklah berusaha menyembuhka. Usaha penyembuhan merupakan langkah yang baik. Dengan dapat mengatasi mati pucuk dan lemah zakar bayangan kelam yang selama ini menghantui setiap pasangan suami-isteri akan bertukar menjadi sinar cerah.

Usaha menyembuhkan mati pucuk lebih mudah diatasi daripada lemah zakar. Usaha penyembuhannya mesti dilakukan secepat mungkin sebelum boleh mencapai tahap kronik. Ilmu kedoktoran menemui cara-cara yang sangat efektif untuk menyembuhkan mati pucuk ini. Di antara cara-caranya ialah melakukan pembedahan, menyuntik hormon kelamin lelaki yang sudah dimurnikan dan merawat menggunakan ubat-ubatan tradisional.

Pendek kata berkat kemajuan ilmu kedoktoran masa kini, masalah mati pucuk sudah dapat dikenalpasti dan diberi diagnosis iuntuk diatasi. Jadi kita usah berputus-asa bila dapat penyakit asal berikhtiar secepat mungkin dan berusaha dengan bersungguh-sungguh.

Cara mengatasi lemah zakar antara lain dengan melakukan penyelidikan latar belakang sejarah seseorang dari awal sehingga mendapat dari lemah zakar. Pekerjaan seperti ini harus ditangani oleh seorang ilmu kejiwaan Dan ini bererti penyelidikan dilakukan ke atas latar belakang kejiwaan pesakit itu.

Setelah melalui analisa yang mendalam ini dan diketemukan sebab-musababnya sesorang menjadi lemah zakar (iaitu ketakutan, atau kurang adanya kepercayaan akan kebolehan seseorang melakukan seks atau rasa muak terhadap perilaku isteri terhadap dirinya dan lain-lain lagi) sikap keterbukaan suami-isteri di dalam usaha menyembuhkan lemah zakar di hadapan doktor yang memeriksanya adalah perlu sekali. Jangan sekali-kali menyembunyikan masalah-masalah yang dirasakan mengaibkan daripada doktor pakar jiwa. Terangkan satu persatu masalah yang dihadapi.

Lemah zakar memerlukan usaha yang sabar dan lama. Tetapi usaha itu lebih cepat berhasil jika ada bantuan dari pihak isteri yang menjadi teman suami dalam hubungan kelamin. Dorongan isteri, kehalusan budinya, kesabarannya akan mempercepatkan proses pemulihan lemah zakar suaminya.

Dipetik dari laman Dr. Ismail Thambi

Anda boleh mengamalkan teknik urutan zakar menggunakan minyak belacak seperti yang disyorkan rakan saya,,cara-cara mengurut seperti yang dijelaskan dibawah.
Perbezaan diantara minyak botol besar dengan botol kecil ialah kandungan pati di dalamnya... kalau korang goncang minyak botol besar itu annda akan nampak minyak itu sudah jadi sperti minyak hitam kereta anda.. pati itulah yang sebenarnya baik untuk mengurut zakar ni..
Dalam proses mengurut ni tak ada apa-apa urutan rahsia pun.. tapi bila anda mengurut zakar, anda sendiri yang dapat merasakan keberkesanan dia..

Sedikit panduan semasa mengurut..
Persediaan sebelum mengurut..
Semasa mengurut duduk dengan betul.. kalau boleh, rapatkan kedudukan kaki pada lantai kerana urat bahagian zakar berkait rapat dengan urat bahagian peha..

TUAMAN
Se eloknya tuam bahagian kawasan zakar sebelum mengurut. Ini baik untuk mereka yang ingin membesarkan zakar. Caranya ambil sehelai tuala kecil, rendamkan dengan air panas / suam dan tuamkan di seluruh kawasan zakar dan sekitarnya, ini penting untuk melega dan menyegarkan urat-urat zakar agar tidak sakit sewaktu mengurut nanti, urat juga akan cepat kembang dan lebih elastik.. buat dalam 5 minit..
Lepas tu barulah anda boleh mula mengurut..
MENGASAK
Semasa menggasak urut dari bahagian pangkal lubang dubur, tarik sehingga ke pangkal kantung buah zakar. Gunakan kelima-lima jari anda ditutup rapat. Asak guna tangan kiri dan kanan bergilir-gilir, urut dan tarik ke atas. Buat dengan perlahan, tekanan yang tidak terlalu kuat dan jangan gopoh. Tarik nafas anda dalam-dalam untuk mengumpul oksigen yang cukup dalam darah, kemudian, tahan nafas anda dan tumpukan pada kawasan zakar. Apabila mengasak anda akan lihat batang zakar anda mengembang. Itu satu petanda yang baik... buat proses mengasak ini kira-kira 10-15 minit.
BERJABAT
Anda kena faham kaedah ini untuk membuang angin pada urar zakar supaya sakar anda lebih kuat. Cuba anda fikir apa berlaku kalau saluran brek kereta anda ada angin.. Mestilah brek tidak berapa makan kan...? sama la macam zakar anda ..Masa berjabat .. letakakan jari anda pada bahaian tepi pangkal zakar anda dan rasa lubang cincin itu... tarik nafas dalam-dalam... tahan nafas sambil menekan lubang cincin.. apabila dah tak tahan lepaskan nafas anda dengan kuat.. Lakukan seperti anda warm up bila nak main sukan ... ulang lagi sehingga anda rasa zakar anda terasa lebih segar...
MENGURUT
Kaedah ni yang paling anda suka buat. haha.. ok.. urut batang zakar anda dari bahagian paling pangkal ke hujung. pastikan letakkan minyak yg mencukupi supaya kulit zakar tidak melecet.. kedudukan ibu jari di bahagian atas jari telunjuk (mungkin dengan jari hantu sekali di bahagian bawah) urut perlahan-lahan. Anda juga boleh menggunakan teknik ini. Buat huruf O menggunakan jari telunjuk dan ibu jari, pada pangkal zakar. kemudian lurutkan jari anda dari pangkal hingga ke hujung. Anda akan menolak darah ke bahagian hujung zakar.. bila anda membuat proses ini zakar anda akan mengembang lebih besar sebab darah akan disalurkan dengan baik di dalam pembuluh darah. semasa melurut zakar anda, kemutkan otot zakar anda (seperti hendak menahan kencing) dengan ini urat zakar akan menjadi lebih kuat dan besar.. buat proses ini kira-kira 15-20 minit.. lakukan dengan sabar.. jangan gelojoh.. seelok-eloknya zakar anda separa tegang ataupun tegang semasa mengurut.. tetapi jangan sampai teransang pulak..nanti takut TERPANCUT.
MENGASAH
Lepas tu barulah anda mengasah.. ini nak bagi stamina dan ketahanan pada kepala zakar anda supaya tak cepat geli dan boleh bertahan lama semasa bersama nanti.. buatlah pada bahagian atas, bawah, tepi kepala zakar anda. kalau terasa geli berhenti kejap.. pastu sambung balik.. jangan sampai terpancut.. ini anda kena amalkan barulah isteri2 anda SAYANG...
Amalan urut biasa dan sambil berdoa
Ini adalah amalan biasa yang anda boleh buat, kalau anda nakkan sesuatu yang bagus untuk anda.. sambil-sambil tu berdoa lah supaya apa yang anda usahakan itu diberkati... minta yang baik-baik.. untuk keharmonian rumah tangga.. yakin lah dengan usaha anda itu.. tapi kalau sesiapa yang masih bujang .. jangan lah anda ingat nanti konon dah power .. minyak ni dibuat dan disertakan doa... Menurut yang di perolehi .. minyak ni tak boleh di langkah.. letakkan di tempat yang selamat..
MASA MENGURUT
Urut ini memang boleh buat pagi ataupun malam... sebab bila malam urat dan otot anda akan berehat semasa kita tidur.. dan bila pagi urat kita sudah cukup rehat malam tadi...terpulang pada anda.
Dinasihatkan.. jangan terus bersama dengan pasangan sebaik sahaja lepas anda mengurut.. sebaiknya beri masa zakar kita rehat dulu lebih kurang sejam la selepas mengurut sebelum bersama.. kalau malam itu anda tidak bersama tidak mengapa.. bila bangun pagi buat urutan2 ringkas.. kalau tiada masa sebab anda mesti nak pergi kerja pagi2... supaya darah mengalir dengan baik... urutlah sikit waktu pagi...

Amalkan makan majun untuk betulkan urat bahagian dalaman zakar
kalau boleh amalkan makan majun belacak.. kerana ia akan memulihkan urat-urat zakar yang tegang akibat dari urutan tadi. Ia juga mempunyai khasiat yang baik untuk bahagian dalaman tubuh badan kita.

Isteri komplen zakar suami mereka
Ada mention pasal isteri yang komplen sebab zakar suami mereka... macam ni lah.. bila barang isteri ni dah lama pakai.. lama-lama pun lemah gak.. kalau nak kata zakar suami semakin lemah.. mungkin isteri punya pun dah longgar gak.. apa guna kalo suami berhempas pulas nak besarkan zakar tetapi isteri punya longgar..?! zakar besar balak pun nanti isteri tak puas jugak.. so kena sama-sama lah... isteri pun kena jaga sama. amalkan senaman untuk wanita dan supplement yang baik... mintak maaf ye kaum2 isteri...

Akhir kata ...berurutlah
Ok, Harap dapatlah pengetahuan... kalau tidak banyak.. sikit.. dari ilmu yang tidak seberapa ini..dari tips dan petua tukang-tukang urut dan guru-guru lain..... yang penting anda kena amalkan.. sabar... jangan gelojoh.. jangan fikir cepat nak besar .. yang paling utama zakar anda kena kuat dan keras..besar... bonus je..!! so.. selamat mencuba.. insyallah berkat usaha anda... akan membuahkan hasil.. ok minta maaf kalau bahasa kurang menyenangkan.. ok?!!


Kelebihan keempat-empat teknik tersebut.

a) MENGASAK : Amalkan kaedah ini kerana ia dapat memberikan zakar kita besar dan panjang.
b ) BERJABAT : Kaedah ini dapat menghilangkan angin di dalam lubang cincin dan boleh merangsang beserta kuat dan teguh zakar kita
c) MENGURUT : Ia dapat melancarkan peraliran darah dan membuang angin di bahagian zakar supaya zakar kita tidak kecut atau mengalami masalah sejuk atau kebas.
d) MENGASAH: Kaedah ini dapat memberikan jangkamasa yang panjang semasa berjimak dan ianya memberi urat zakar kembali tegang dan kemas

Ya, pasti ada jalan penyelesaian yang terbaik untuk anda terus mengekalkan keharmonian rumah tangga anda. Hubungan intim ibarat sebuah syurga dunia yang tidak ada galang gantinya.

Berdasarkan statistik kajian potensi seksual lelaki, di dapati bahawa 7 daripada 10 lelaki mengalami masalah cepat klimaks.

Apakah yang dimaksudkan dengan cepat klimaks atau bahasa saintifiknya 'Premature Ejaculation'?

- Ia bermaksud anda mengalami pancutan air mani sebelum tiba masanya kerana disebabkan oleh keadaan berikut :

minda rasa terlalu ghairah tanpa kawalan
rasa ngilu atau geli melampau pada kemaluan
masalah kesihatan
Ramai di kalangan lelaki masih tidak sedar akan kekurangan ini di dalam diri mereka. Persetubuhan yang mengambil masa 5 - 15 minit sudah memadai dan puas bagi mereka apabila air mani terpancut keluar ke dalam faraj isteri.

Adakah isteri anda juga tergolong di dalam statistik ini?
Pastinya YA, jika :
Anda hanya mampu berjimak sekitar 5 - 15 minit sahaja dan terus terpancut!

# Untuk mendapatkan lebih kepastian, tanyalah sendiri isteri anda samada dia puas atau tidak sewaktu bersama dengan anda di ranjang?
# Usahlah rasa malu bertanya kerana anda adalah suami & isteri.

Sebagai seorang suami yang bertanggungjawab, anda sepatutnya memastikan kedua-dua nafkah ZAHIR dan BATIN terhadap isteri anda mencukupi setimpal dengan keperluan asasnya.

Cuba anda renung dan fikirkan! Keperluan batin isteri sememangnya tidak boleh dilihat dengan mata kasar. Lihatlah dengan mata hati anda. Adakah keperluan batinnya mencukupi atau anda hanya mementingkan keperluan zahir sahaja?
Anda seorang lelaki dayus jika terus membiarkan isteri anda terus kecewa tanpa dibajak ladangnya dengan secukupnya...

Pernahkah anda terbaca berita di akhbar- akhbar tempatan yang telah membuat liputan mengenai kes tangkapan isteri berkhalwat dengan rakyat asing? Malah ramai juga dengan rakyat tempatan.

Cuba renungi kisah ini. Bagaimana jika ianya terjadi pada diri anda?

Berkasih dengan kawan suami

Isteri perleceh suami

Isteri berkeras minta cerai

Isteri enggan tidur sama


0 comments: