Spiga
View technorati.com

LELAKI PERLU AMBIL TAHU..

FAKTA: 78% wanita tidak merasa puas setiap kali bersama pasangan,namun perasaan itu dipendamkan demi menjaga hati pasangan.
FAKTA: 35% kes cerai di Semenanjung Malaysia adalah kerana lemahnya daya seks suami dalam memuaskan naluri seks isteri (cepat klimaks/pancut).
FAKTA: Wanita mempunyai 9 nafsu berbanding lelaki hanya ada 1 nafsu.
FAKTA: Kegagalan mencapai orgasme lengkap boleh menyebabkan wanita mengalami gangguan fungsi organ seperti buah pinggang,perut, usus dan urat saraf.

(p/s: Perhatian kepada Si Suami yang mengalami masalah kelamin @ masalah seksual, anda patut membaca laman di blog ini! Anda tidak akan menyesal kerana anda akan jumpa jalan penyelesaian kepada penyakit anda! Anda boleh meninggalkan laman blog ini jika ingin membiarkan penyakit anda berlarutan)

Tahukah anda bahawa 50% lelaki yang berusia 45 tahun dan ke atas mengalami masalah berkaitan dengan alat kelamin? Ini merupakan satu masalah yang meruncing dalam kalangan kaum adam dan kita perlu tangani segera. Kerana masalah tersebut membuatkan si isteri sudah tidak hormat pada kita! Kenapa?

Jika anda inginkan wanita hormat dan dengar cakap anda, anda kena jadi kapten dan ketua rumahtangga yang baik.Untuk menjadi kapten dan ketua rumahtangga yang baik anda perlu ada ilmu dan tenaga seksual yang baik. Apabila anda boleh mengalahkan setiap inci tubuh wanita tersebut maka setiap inci tubuh wanita tersebut akan menurut cakap anda!

Kepuasan seks merupakan juga salah satu keperluan dalam berumah tangga. Fakta menjelaskan banyak rumahtangga yang retak akibat si isteri tidak mendapat kepuasan seks yang sewajarnya. Adakah anda ingin mengukuhkan lagi fakta ini dengan masalah alat kelamin anda? Adakah anda mahu menambah lagi statistik perceraian disebabkan lemahnya daya seks suami? Sudah tentu tidak bukan..

Adakah anda tahu bahawa salah satu penyakit merbahaya yang berkaitan dengan masalah kencing ialah Benign Prostatic Hyperplasia (BPH) dan Kanser Prostat. BPH adalah ketumbuhan bukan barah yang paling kerap berlaku di kalangan lelaki. Kajian mendapati bahawa BPH semakin kerap berlaku apabila umur seseorang lelaki meningkat kemungkinan disebabkan berlakunya perubahan hormon. Kanser Prostat pula masalah biasa yang dihidapi kebanyakan lelaki berumur dan boleh menyebabkan kematian!

Pembesaran kelenjar prostat akan menekan salur dan pundi kencing. Ini menyebabkan air kencing di dalam pundi kencing tidak dapat dikawal pengeluarannya atau air kencing tidak dapat dikeluarkan secara berkesan sepenuhnya.

Sistem Reproduksi Lelaki
Kelenjar Prostat ialah sebahagian daripada sistem reproduktif lelaki. Ia terletak betul-betul di bawah pundi kencing dan mengelilingi salur kencing (uretra). Saiznya pula sama dengan kacang walnut / buah langsat dan beratnya ialah 20g.

Fungsinya ialah mengepam cecair ke dalam uretra apabila sperma dikeluarkan ketika mengadakan hubungan seksual.
Air kencing naik semula ke bahagian buah pinggang melalui salur kencing menyebabkan kerosakan buah pinggang kekal.

Air kencing di dalam pundi kencing yang tidak dikumuhkan mendedahkan salur kencing kepada jangkitan kuman,seterusnya memburukkan BPH.
Tekanan berpanjangan ke atas pundi kencing untuk mengeluarkan air kencing akan melemahkan otot-otot pundi kencing.

Seperti yang saya sudah beritahu sebentar tadi, masalah biasa yang dihidapi kebanyakan lelaki berumur dan boleh menyebabkan kematian! Fakta ini bukan di reka. Malah dikukuhkan dengan kajian seorang profesor.

"Risiko mendapat kanser prostat meningkat dengan pertambahan umur dan RISIKO BERGANDA selepas umur 45 tahun” -
Profesor Chia Sing Joo, Perunding Urologi.

Risiko berganda jika anda mempunyai sejarah keluarga menghidap kanser prostat!
2 kali ganda : Jika seorang ahli keluarga terdekat (ayah, abang atau adik lelaki) menghidapinya!
5 kali ganda: Jika 2 orang ahli keluarga terdekat (ayah, abang atau adik lelaki) menghidapinya!
11 kali ganda: Jika 3 orang ahli keluarga terdekat (ayah, abang atau adik lelaki) menghidapinya!
Inilah yang perlu di ambil iktibar oleh kaum Adam... cuba lihat fakta di bawah
Menduduki tangga ke- 6 carta kanser.
5.7% daripada semua kes kanser di kalangan lelaki.
Cina merekodkan insiden yang lebih tinggi berbanding Melayu dan India.

Anda tak cukup takut? Tahukah anda, hampir semua lelaki yang mengalami Kanser Prostat menghadapi masalah dalam hubungan seksual dengan isteri!

0 comments: